Amazonのおすすめか何処かで見たのでNYPLで物理本を借りた。
リモートワークで上手くいくにはどうすればいいのか?
チームの仕事が遅くなると効率が落ちる。ローンチセッションの大切さ。
- Shared goals that make plain and clear the aims that the team is pursuing
- Shared understanding about each member’s roles, functions, and constraints
- Shared understanding of available resources ranging from budgets to information
- Shared norms that map out how teammates will collaborate effectively
リローンチというのは定期的に上記の点をチーム内で確認すること。
Launch sessionの後での1-on-1で自分の個人的な事から始める。optimisticな事とconcernな事を聞く。個人の目標とチームでしたいこと、得意なことを聞く。
Can my team really Be productive remotely?
DeloitteやAccentureの調査によるとDigital surveillance (awareness technology)は害。
生産性の議論においてハーバード大のJ. Richard Hackmanの研究は欠かせない。Delivering results, individual growth, and team cohesion. (彼の著書 Leading Teams: Setting the stage for Great Performancesより)
大切なのはFeeling included; recognized, engaged, up to date on team’s progress. 物理的に違い所に座っていても一緒のチームと感じられない事はある。
High-touch jobs (床屋とか)を除けば研究では生産性の低下は見られない。特に問題解決をするような職。
How should I use digital tools in remote work?
Redundant communication. ミーティングのあとにメールを内容や質問をまとめる送る。権威のない人でも説得するのに使う。
How can my global team succeed across difference?
他者の文化に理解のない人はグビ。実際の行動こそが本当に見られている。
What do I really need to know about leading virtually?
場所や職で呼ぶのを止めよう。”As one of New York guys mentioned,…” “As one of the engineers said …” 個人名やチーム名で呼ぼう。