suztomoの日記

To be a good software engineer

Story Wars

Story Wars, Why those who tell - and live - the best stories will rule the futureの読書メモ。

前のHouston, we have a narrativeの中で紹介されていたストーリーを作るのに役に立つ本。読んでいくとマーケティングのための本であった。


大ヒットしたMatrixとStar Warsの共通点は何か。それはAncient Mythological formulasである。People reaching for their highest potential and struggling to create better world.


We can create patters of stories that lift audiences up to become evangelists for our messages and call them to participation in creating a better world.


Bush vs. Kerry in Chap 2.

George W. Bush painted a picture of a heroic nation in a struggle for a future of greatness.


神話は人々の(良い)行動を促す仕組みとなっていた。神話の失われた世界のなかマーケティングが力を持つ。


放送の時代からSNSの時代になり消費者はすぐに反応を送れるようになった。Kenneth Coleが2011年にエジプトのデモを利用したマーケティングをして謝罪。人間の尊厳(purpose)を消費と同じに置くマーケティング


John Powers. Be interesting. Tell the truth. If you cannot tell the truth, change what you're doing.

 

Joshph Campbellのヒーローの旅をマーケティングに置き換えると、ヒーローは上のレベルへ上がろうとする普通の人(消費者)であり、ブランドはそのメンターである。メンターはヒーローに贈り物をするが、マーケティングは消費者にブランドを忘れられなくするコンセプトや絵を与える。"いつもと違う*これ*があれば変えられる"


レーニン

Brand Hero: audience

Brand Mntor: ブランドの特徴

Brand Gift: Creative wildcard that makes your brand special.

Moral of the Story: コアのメッセージ。例えば、Mosesは自分の心に従うのか、神の声に従うのか。

Brand Boon: 世の中への貢献


ブランド(Mentor)の型

Pioneer: curious, innovative, brave, optimistic about future. Example: Levi's, Patagonia, Samsung

Rebel: fearless, uncompromising, creative. Example: early Apple, Occupy Wall Street, Harley-Davidson

Magician: creative, irreverent, energetic. Example: Pixar

Jester: playful, intelligent, brave. Example: GEICO.

Captain: idealistic, confident, tireless, brave. Example: Obama for America, Nike.

Defender: strong, selfless, resolute. Example: the Republican Party. Boy/Girl scouts.

Muse: believing deep faith/potential in people around you. humble, imaginative, creative and optimistic. Example: Lego, IKEA, Etsy, Home Depot, modern Apple.


Mentor's call to adventure. Tagline.

Think different. Just do it. Yes we can. etc.


Freak, cheat, and familiars are tool for building a story.

"The Man your Man could smell like" used "familiar freak". 


マーケターは現代の神話創作者。説明、ストーリー、儀式と未来とを繋ぐ。